אחת הטעויות הגדולת של עסקים היא – לפרסם ל"כולם".
הרי לא באמת "כולם" ירצו לקנות מוצרי תינוקות, לראות מופע מסוים או אפילו לבנות אתר אינטרנט.
כאשר אנחנו מפרסמים ל"כולם" אנחנו בעצם לא פונים לאף אחד.
כי הרי כל אחד אוהב ורוצה שיפנו אליו באופן אישי, שידברו על מה שמציק לו, ואיך אפשר לעזור לו באופן ספציפי.
אז אני מציעה לכם לקחת דף ועט, ולענות על כמה שאלות:
מי הכי צריך את המוצר שלי?!
מה אנחנו יודעים עליו?
תתיחסו לגיל, מין, דת, אזור גאוגרפי, מצב כלכלי, מצב משפחתי, גודל עסק או סוג עסק..
המטרה היא, שתבנו לעצמכם מעין דמות של קהל היעד הטוב ביותר שלכם.
אם יש לכם מספר מוצרים שפונים לקהלים שונים, או אפילו מוצר ספציפי שפונה לקהלים שונים –
חישבו עם עצמכם בכנות:
עם מי הכי כיף לי לעבוד? מי הכי מרוצה מהשרות שלי?
איזה קהל לקוחות הכי קל לי להביא לעסק? (מבחינת מאמץ ועלות פרסום)
וכך תוכלו להרכיב לכם סדר עדיפות לסוגי הלקוחות.
ברגע שיהיה לכם קהל יעד מדויק וממוקד – פרסמו אליו בשפה שלו!
במילים שהוא אוהב לשמוע (אשה בהריון תדבר בצורה שונה מסטודנט לרפואה), תפרטו את התחושות שלו, את הכאבים, החלומות והציפיות..
ככל שתהיו מדויקים יותר, כך תצליחו לרגש יותר את קהל היעד שלכם ולמכור יותר!
שתפו אותי – מי קהל היעד שלכם?
האם יש לכם קהל יעד אחד או יותר?
השאר תגובה